Om Bertina Møller

bm nyt

Bertina Møller

tlf 26195175

Mail  post@Neurolife.dk

Biografi

Mit navn er Bertina Carouline Cocco Møller. Jeg er uddannet frisør og socialpædagog med mange specialer.

Jeg holder af at arbejde med mennesker. I en tidlig alder, som 18 årig, åbnede jeg min egen frisørsalon. I min fritid arbejdede jeg desuden i ungdomsskolen i Lolland Kommune samt underviste  på kreativ grunduddannelse i Nakskov.

I 2004 solgte jeg mine frisørsaloner for at arbejde med udsatte unge og deres familier.

Mit første job var på et opholdssted i Kettinge, og der var jeg i 5 år. Stedet var kun for piger, og jeg tog samtidig kurser i miljøterapi samt i kognitive processer.

I perioden fra 2009-2011 arbejdede jeg på et opholdssted, for både drenge og piger, hvor forældrearbejdet fyldte en stor del.

I 2011 blev jeg plejefamilie, og jeg fik endnu mere interesse for det pædagogiske fag, og læste diplom i vejledning og coach. Det var en fantastisk følelse, og jeg opdagede, at jeg kunne gøre en forskel. Bl.a. på denne baggrund startede jeg på pædagog uddannelsen, og blev  professionsbachelor pædagog  på University College Sjælland, hvor mit speciale var værksted og natur, samt kreative processer, og derefter en efteruddannelse .

Fra  2015-2023.

Arbejdede jeg  i Lolland kommune på Familiecenter Toftegård, med specialpædagogisk indsats, familiebehandling og som familiekonsulent.

Jeg arbejdede med Neoruaffektive tilgange og kreative processer Da jeg er passioneret for at skabe en tæt relation og udvikling med det enkelte individ.

Jeg fik NUSSA uddannelsen , som er et legeterapautisk forløb, hvor der skabes unikke resultater. Dette kan være familie baseret, individuelt eller i en  børnegruppe.

Derudover er jeg også uddannet og certificeret i Den neuroaffektive Analyse, som er en light version af den strukturerede vurdering i Emotionel Development Scala ( EDS-A). Den er udviklet som en screeningsmetode til et barn, ung eller person, for at kunne tilrettelægge en intervention, hvorigennem  personen kan udvikle sig emotionelt, personlighedsmæssigt og socialt. Som bestiller  får man et øjebliksbillede af hvilket følelsesmæssig funktionsniveau vedkommende er på, samt inventioner og forslag til fortsat at arbejde med vedkommende.

År 2021 Certificeret SES behandler (samarbejde efter skilsmisse), f.eks. hvis der er brug for konflikthåndtering for barnets skyld, arbejder jeg struktureret med forældrene.

Herudover bruger jeg alternativ behandling som supplement til mit socialpædagogiske arbejde.

Dette kan f.eks. indeholde kunstterapi, naturterapi samt behandling med kreative processer som fælles tredje og mindfulness.

I dag arbejder jeg som selvstændig sammen med flere kommuner, plejefamilier, samt private familier.

Efteruddannelser

Børn og unge med etnisk minoritetsbaggrund

Kendskab til nyeste forskning , teori og evidensbaserede metoder omkring traumatiserede flygtningefamilier.

Viden om særlige opmærksomhedspunkter i forbindelse med anbringelse af børn med etnisk minoritetsbaggrund, herunder særlige forhold omkring uledsagede flygtningebørn.

Viden om god interkulturel kommunikation samt redskaber til forebyggelse af konflikter og misforståelser i det sociale arbejde gennem indsigt i kulturelle og den sociale kontekst, som udsatte børn og unge med etnisk minoritetsbagrund indgår i. Viden om tværfaglig samarbejdsmetoder og organisationsformer i forhold til arbejdet med etniske minoritetsfamilier.

Viden om æresrelaterede konflikter, generationskonflikter og social kontrol. Konkrete redskaber til det gode forældresamarbejde med etniske minoritetsforældre, herunder opmærksomhedspunkter omkring brug af tolk.

Særlig sensitive og sansesøgende børn

Kurset har givet teoretisk og praksis viden om sanserne, børns motoriske udvikling, hjernes udvikling og bearbejdning af sansestimuli.

Læring og gennemgang af de forskellige måder vi sanser på, ud fra sensoriske profiler, samt redskaber og ideer til støtte og stimulere børn med særlige sansemotoriske behov.

Praktiske redskaber til at hjælpe børnene i hverdagen.

Børn med angst og stress.

Kurset har givet grundlæggende forståelse og viden om neuropsykologiske modeller og mentaliserings baseret behandling, samt at kunne anvende teori og metoder i det daglige arbejde med traumatiserede børn og unge.

Indhold:

  • Udviklingspsykologi
  • Neurobiologi
  • Udviklingstraumer og traumebehandling
  • Omsorgsvigt, relationer og samspil
  • Den følelsesmæssige udvikling
  • Interventionsmetoder og genetik
  • Udvikling af mentaliserings evnen
  • Mentaliseringbaseret behandling
  • Nussa legeterapi og neuroaffektiv ananlyse
  • Give behandling i nervesystemet -Vagus nerve

You turn uddannelse sundhed og livsvaner

Teori og metoder til at ændre på livsvaner.

Sundhedsstyrelsen anbefalinger og drøftelse af sundhedsforståelse, planlægning af træning, så deltagerne finder glæde ved fysisk aktivitet i grupper og individuelt.

Selvreflektion og afprøvning af fysiske aktiviteter samt metoder til fast struktur og opbygning af livstilsforløb.

Kropsterapi og behandlinger

Ret til at udføre behandlinger med kropsplejeprudukter, specifikke massage former vævsopstrammende kropsbehandlinger, strukturforfinede kropsbehandlinger, hot stone massage, udrensende kropsbehandlinger med urter og mudder indpakninger.

Seksuel sundhed

Seksualvejledning, teoretisk og metodisk i forhold til børn og unge.

Seksuelle behov og relaterede problemer hos børn og unge

Seksuel oplysning- vejledning – rådgivning af børn og unge med seksuelle problemer / spørgsmål.

Kommunikation og pædagogik i relation til seksuel sundhed.

Coaching og mentor forløb

Kurset har givet redskaber til at støtte og vejlede, via oplæg og praktiske øvelser. Uddannelsen omhandler mentorrollen, adfærd og holdninger som mentor, anderkendende kommunikation og spørgeteknikker.

I am message box. Click edit button to change this text.